تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 15 خرداد 1384-0:0

"فلوس لاموجود" !

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان مازندران ازكسري ‪ ۲۵‬درصدي بودجه اين استان خبر داد.


 

"داود بنايي" بودجه استان را در سال جاري سه هزار و ‪ ۹‬ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: هر سال درصدي كسر بودجه در ابتداي سال بود ليكن امسال اين استان مانند ديگر استان ها بابت تصميمات مجلس شوراي اسلامي با كسري بودجه بيشتري روبرو است.

وي به افزايش ناگهاني ‪ ۲۰‬درصد فوق‌العاده جذب فرهنگيان اشاره‌كرد و گفت:
اين تصميم براي استان مازندران كه بيش از ‪ ۵۱‬هزار نفر شاغل آموزش وپرورش دارد حدود ‪ ۲۲۰‬ميليارد ريال بار مالي دارد .

وي اعتباري كه مجلس براي اين منظور در كشور در نظر گرفته است را دو هزار و‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: برآورد هزينه حداقلي اين تصميم چهارهزار ميليارد ريال است و طبيعي خواهد بود يك هزار و ‪ ۷۰۰‬ميليارد ريال كسري بودجه به وجود آيد.

بنايي اظهار داشت : تاكنون اعتباري براي پرداخت اين افزايش بودجه در اختيار مازندران قرار نگرفته است و حقوق فروردين و ارديبهشت كازكنان فرهنگي را از محل تنخواه استان تامين كرده‌ايم .

وي به مطالبات ‪ ۲۳۰‬ميليارد ريالي آموزش و پرورش از سال‌هاي گذشته اشاره كرد و يادآورشد:‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال اين مطالبات را به عنوان تنخواه پرداخت شد ولي ‪ ۸۰‬ميليارد ريال ديگر كه اختصاص به مناطق محروم داشت هنوز باقي مانده است.

به گفته بنايي، موارد پرداختي نيز از سوي مجلس براي خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و بهزيستي در نظر گرفته شده كه به علت نبود منابع امكان پرداخت آن وجود ندارد.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان مازندران افزود: دو هزار و ‪۹۸۰‬ ميليارد ريال از كل بودجه استان در سال جاري بين ‪ ۳۳‬دستگاه اجرايي توزيع شد و ‪ ۲۲‬ميليارد نيز براي شركت آب و فاضلاب و ساير هزينه‌ها صرف خواهد شد.

بنايي با اشاره به رشد ‪ ۲۴/۸‬درصدي بودجه امسال نسبت به بودجه مصوب سال گذشته خاطر نشان كرد: منابع كشور محدود است و همه دستگاهها هم انتظار دارند اعتبارات شان افزايش پيدا كند و كسي به دنبال خلق فكر و منبع درآمدي جديدي نيست.

وي اعتبار مصوب بودجه عمراني سال جاري استان را‪ ۷۵۰‬ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: از اعتبار‪ ۸۰۰‬ميليارد ريالي سال قبل تنها‪ ۴۰‬درصد تخصيص يافت و امسال هم در صورت تزريق دلارهاي صندوق ارزي شايد ‪ ۵۵‬درصد اعتبار تخصيص يابد.

به گفته وي اعتبار مصوب عمراني استان امسال كمترازسال قبل نيست و كاهش ‪ ۵۰‬ميليارد ريال اعتبار عمراني كه در سال‌جاري ديده مي‌شود ناشي از انتقال بودجه بخش‌هاي فاضلاب و به سازي بنادر صيادي شيلات از بودجه استان به بودجه ملي است. (irna)



    ©2013 APG.ir